Název: Name: | R. N. Andrea Doria | R. N. Andrea Doria |
Originální název: Original Name: | R. N. Andrea Doria | |
Kategorie: Category: | bitevní loď | Battleship |
Třída: Class: | Caio Duilio | |
Kódové označení: Pennant Number: | - | |
Loděnice: Builder: | Arsenale militare marittimo della Spezia, La Spezia | |
Založení kýlu: Laid Down: | 24.03.1912 | |
Spuštění na vodu: Launched: | 30.03.1913 | |
Uvedení do služby: Commissioned: | 13.03.1916 | |
Vyřazení ze služby: Decommissioned: | 16.09.1956 | |
Velitel: Commander: | DD.MM.RRRR-DD.MM.RRRR ?, ? ( ) | |
Jednotka: Unit: | DD.MM.RRRR-DD.MM.RRRR ? | DD.MM.RRRR-DD.MM.RRRR ? |
Posádka: Crew: | 1.230 důstojníků, poddůstojníků a námořníků 1) 1,230 Officers, NCOs and Enlisted 1) | |
Technické údaje: Technical Data: | ||
Standardní výtlak: Standard Displacement: | 23333 2) t | 22964 2) long tons |
Plný výtlak: Full Load Displacement: | ? t | ? long tons |
Délka: Length: | 176,10 3) m | 577 ft 9 in 3) |
Šířka: Beam: | 28,00 m | 91 ft 10 in |
Ponor: Draught: | 8,91 4) m | 29 ft 3 in 4) |
Pancéřování: Armour: | 1914: boky: 100–250 mm paluba: 24–40 mm hlavní dělové věže: 240–280 mm barbety: 130–230 mm velitelská věž: 280 mm 1937: paluba: 135–166 mm barbety: 130–280 mm | 1914: Waterline Belt: 4.0–9.8 in Deck: 0.9–1.6 in Main Gun Turrets: 9.4–11.0 in Barbettes: 5.1–9.1 in Conning Tower: 11 in 1937: Deck: 5.3–6.5 in Barbettes: 5.1–11.0 in |
Pohon: Propulsion: | ||
Typ: Type: | 1914: 24x kotel Yarrow 3x parní turbína Parsons 1937: 8x kotel Yarrow 2x parní turbína Belluzzo | 1914: 24x Yarrow Boiler 3x Steam Turbine Parsons 1937: 8x Yarrow Boiler 2x Belluzzo |
Výkon: Power: | 23862,4 5) kW při ? ot/min | 32000 5) bhp at ? rpm |
Šrouby: Propellers: | 4 6) | |
Zásoba paliva: Fuel Load: | 520 7) t | 512 7) long tons |
Výkony: Performance: | ||
Rychlost: Speed: | 39,8 8) km/h | 21.5 8) kt |
Dosah: Range: | 8889,6 km při rychlosti 18,5 9) km/h | 4800 nm at speed 10 9) kt |
Výzbroj a vybavení: Armament and Equipment: | ||
Výzbroj: Armament: | 1914: 9x 305 mm dělo Cannone da 305/46 Mod. 1909 (3x III) 4x 305 mm dělo Cannone da 305/46 Mod. 1909 (2x II) 16x 152 mm dělo Cannone da 152/45 Mod. 1911 (16x I) 19x 76 mm dělo Cannone da 76/50 Mod. 1909 (19x I) 6x 76 mm dělo Cannone da 76/40 Mod. 1916/17 (6x I) 6x 40 mm dělo Cannone-Mitragliera da 40/39 Mod. 1915/17 (6x I) 2x 450 mm torpédomet Elswick 450/1906 E (2x I) - 6x torpédo A 95/450 1x 450 mm torpédomet De Luca 450/198 D (1x I) - 3x torpédo A 95/450 1940: 6x 320 mm dělo Cannone da 320/44 Mod. 1934 (2x III) 4x 320 mm dělo Cannone da 320/44 Mod. 1934 (2x II) 12x 135 mm dělo Cannone da 135/45 Mod. 1937 (4x III) 10x 90 mm dělo Cannone da 90/50 Mod. 1939 (10x I) 16x 37 mm kanon Cannone-Mitragliera da 37/54 Mod. 1938 (8x II) 3x 37 mm kanon Cannone-Mitragliera da 37/54 Mod. 1938 (3x I) 12x 20 mm kanon Cannone-Mitragliera da 20/65 Mod. 1935 (6x II) | 1914: 9x Cannone da 305/46 Mod. 1909 Gun, cal. 12-in (3x III) 4x Cannone da 305/46 Mod. 1909 Gun, cal. 12-in (2x II) 16x Cannone da 152/45 Mod. 1911 Gun, cal. 6-in (16x I) 19x Cannone da 76/50 Mod. 1909 Gun, cal. 3-in (19x I) 6x Cannone da 76/40 Mod. 1916/17 Gun, cal. 3-in (6x I) 6x Cannone-Mitragliera da 40/39 Mod. 1915/17 Gun, cal. 1.6-in (6x I) 2x Elswick 450/1906 E Torpedo-tube, cal. 17.7-in (2x I) - 6x A 95/450 Torpedo 1x De Luca 450/198 D Torpedo-tube, cal. 17.7-in (1x I) - 3x A 95/450 Torpedo 1940: 6x Cannone da 320/44 Mod. 1934 Gun, cal. 12.6-in (2x III) 4x Cannone da 320/44 Mod. 1934 Gun, cal. 12.6-in (2x II) 12x Cannone da 135/45 Mod. 1937 Gun, cal. 5.3-in (4x III) 10x Cannone da 90/50 Mod. 1939 Gun, cal. 3.9-in (10x I) 16x Cannone-Mitragliera da 37/54 Mod. 1938 Gun, cal. 1.5-in (8x II) 3x Cannone-Mitragliera da 37/54 Mod. 1938 Gun, cal. 1.5-in (3x I) 12x Cannone-Mitragliera da 20/65 Mod. 1935 Gun, cal. 0.79-in (6x II) |
Vybavení: Equipment: | ? | ? |
Nesená letadla: Aircraft Carried: | - | - |
Poznámka: Note: | 1) před rekonstrukcí posádka po rekonstrukci: 1.495 celkem 2) před rekonstrukcí standardní výtlak po rekonstrukci: 29161 t 3) před rekonstrukcí délka po rekonstrukci: 186,90 m 4) před rekonstrukcí ponor po rekonstrukci: 9,44 m 5) před rekonstrukcí výkon po rekonstrukci: 63384,5 kW ? ot/min 6) před rekonstrukcí šroubů po rekonstrukci: 2 7) před rekonstrukcí - uhlí - mazut: 400 t po rekonstrukci - uhlí: 1476 t - mazut: 845 t 8) před rekonstrukcí rychlost po rekonstrukci: 50 km/h 9) před rekonstrukcí dosah po rekonstrukci: 6278,3 km při rychlosti 37 km/h 08.04.1937-20.10.1940 - rekonstrukce 01.11.1956 - vyškrtnuta z lodního rejstříku a následně prodána k sešrotování | 1) before reconstruction complement after reconstruction: total 1,495 2) before reconstruction standard displacement after reconstruction: 28700 long ton 3) before reconstruction lenght after reconstruction: 613 ft 2 in 4) before reconstruction draught after reconstruction: 31 ft 5) before reconstruction power after reconstruction: 85000 bhp at ? rpm 6) before reconstruction propellers after reconstruction: 2 7) before reconstruction: - coal - oil: 394 long ton after reconstruction: - coal: 1453 long ton - oil: 832 long ton 8) before reconstruction speed after reconstruction: 27 kt 9) before reconstruction range after reconstruction: 3390 nm at speed 20 kt 08.04.1937-20.10.1940 - modification 01.11.1956 - stricken form navy register and subsequently was sold and scrapped |
Zdroje: Sources: | www.pietrocristini.com www.agenziabozzo.it it.wikipedia.org en.wikipedia.org Pejčoch, Ivo - Novák, Zdeněk - Hájek, Tomáš: Válečné lodě [4] (Praha, Naše vojsko s. p., 1993, str. 115, ISBN 80-206-0357-3) |